قبلی
​​​Learning-Management-System

آموزش الکترونیکی عبارت است از فرایند آموزش دادن و یادگیری به کمک سامانه آموزش مجازی که با استفاده از ارتباط اینترنتی رونق یافته اند. در اهمیت آموزش مجازی می‌توان گفت که سامانه آموزش مجازی به منظور تسهیل در امر آموزش به وجود آمده است تا فراگیران و مدرسین دسترسی راحتی به محتوای آموزشی داشته باشند و به راحتی با استفاده از مرورگرهای وب به آن‌ها دسترسی یابند.

سیستم LMS یا Learning Management System نرم افزاری است که قابلیت‌هایی را در دسترس ما قرار می‌دهد که ما بتوانیم محتوای آموزشی مورد نظر را در محیط  آموزشی آن مطرح کنیم و فراگیران را ثبت نام و مدیریت کنیم و فعالیت آنها را ثبت و پیگیری نماییم. در واقع این سیستم مدیریت آموزشی مدیریت یادگیری ﻭ آموزش ﺍﻓﺮﺍﺩ ﻳﻚ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻋﻬﺪﻩ ﺩﺍﺭﺩ و امکانی برای دسترسی به مجموعه ای از منابع آموزشی است.

سرویس LMS قابلیت‌هایی را همچون مدیریت منابع آموزشی و ارایه آن‌ها، امکان اجرا توسط تمامی‌مرورگرها، مدیریت سطوح دسترسی، برگزاری آزمون الکترونیکی، برگزاری کلاس آنلاین، قابلیت ایجاد تکالیف در سامانه، ارایه گزارشات فردی و گروهی، بارگذاری محتوای آموزشی، دادن بازخورد به تکالیف و آزمون الکترونیکی، ارسال پیام شخصی و گروهی را به کاربران خود می‌دهد.

نرم افزار BigBlueButton

یک نرم افزار متن باز به منظور ارائه محتوای مورد نظر بصورت مجازی و آنلاین و تشکیل کلاس یا جلسات غیرحضوری می‌باشد.

big-blue-button

نرم افزار BigBlueButton، یک نرم افزار متن باز به منظور ارائه محتوای مورد نظر بصورت مجازی و آنلاین و تشکیل کلاس یا جلسات غیرحضوری می‌باشد. این نرم افزار انگلیسی می‌باشد که می‌توان آن را فارسی سازی هم کرد. برای راه اندازی بیگ بلو باتن شما نیاز به حداقل یک سرور مجازی لینوکس دارید. تمامی‌امکاناتی که برای یک کلاس اموزشی احتیاج دارید در مجموعه ساده اما کامل و پیشرفته بیگ بلوباتن جمع آوری شده و شما تنها با یک دکمه به تمام دنیای آموزش و یادگیری دسترسی خواهید داشت.

کاربردهای BigBlueButton:

  1. اشتراک گذاری صفحه نمایش (صفحات وب، صفحات نرم افزار و تمام صفحه کامپیوتر را به اشتراک بگذارید)
  2. اشتراک گذاری صدا
  3. اشتراک گذاری تصویر
  4. ایجاد گروه بندی در کلاس آنلاین (به صورت گروهی وارد کلاس‌های مجزا شده و باهم به گفت و گو می‌پردازند)
  5. ارسال پیام شخصی و گروهی
  6. استفاده از یاداشت اشتراکی و قابلیت دانلود در فرمت‌های انتخابی
  7. قابلیت حضور غیاب در کلاس آنلاین
  8. ایجاد فرم نظر سنجی در هنگام برگزاری کلاس
  9. قابلیت استفاده از تخته به صورت فردی و گروهی
  10. بارگزاری فایل و ارائه مطالب